TOYOTA GAZOO Racing představila testovací vůz GR LH2 Racing Concept na kapalný vodík (LH2) s cílem pokročit ve vývoji vodíkové technologie v motorsportu. Veřejná premiéra uvedeného konceptu se uskutečnila na okruhu Circuit de la Sarthe. Vůz bude k vidění během 93. ročníku závodu 24 hodin Le Mans (11.–15. června) v H2 Village pod taktovkou autoklubu Automobile Club de l’Ouest (ACO).
V rámci svých snah vyrábět stále lepší automobily prostřednictvím motorsportu, jakož i usilovat o vznik uhlíkově neutrální společnosti, Toyota opět posunula vlastní technologie v náročném prostředí motorsportu včetně japonského seriálu Super Taikyu. Automobilka dále urychlila své úsilí rozšiřovat výrobu, přepravu a využívání vodíku ve spolupráci s partnery z oboru i mimo něj, aby podpořila rychlejší přechod k uhlíkově neutrální společnosti.
Výzvy vyvíjet vodíkové motory v prostředí motorsportu se Toyota zpočátku chopila ve formě zapojení týmu Rookie Racing do japonského seriálu Super Taikyu, konkrétně s vozem Corolla na plynný vodík (od roku 2021) a následně od roku 2023 s vozem na kapalné vodíkové palivo. Potenciál vodíkových motorů v rallyových závodech značka předvedla v roce 2022, kdy vůz GR Yaris H2 dokončil ukázkové jízdy na Ypres rallye, jednom z kol světového rallyového šampionátu FIA.
Corolla s vodíkovým motorem v roce 2023 úspěšně zajela ukázkové kolo na okruhu Circuit de la Sarthe; na druhé straně koncept vozu GR H2 Racing Concept s vodíkovým pohonem se představil s cílem ukázat, jak by jednou mohla vypadat kategorie vodíkových vozů na Le Mans. Od té doby se vývoj technologie zintenzivnil a dosáhl nového milníku odhalením vozu GR LH2 Racing Concept na kapalný vodík.
Studie vychází z vozu GR010 HYBRID Hypercar, který se aktuálně účastní světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA. Prostřednictvím budoucího testování na okruhu přispěje GR LH2 Racing Concept k dalšímu vývoji vodíkové technologie a infrastruktury od Toyoty, a podpoří tak budování vazeb zaměřených na rozšiřování možností vodíku prostřednictvím výzev v motoristickém sportu.
Představení pokrokové studie GR LH2 Racing Concept je součástí oslavy minulosti, současnosti a budoucnosti, která připomíná 40. výročí první účasti Toyoty v závodu Le Mans a zahrnuje i uvedení jedinečné kombinace livrejí. Vůz GR010 HYBRID č. 7 – posádky Mike Conway, Kamui Kobajaši a Nyck de Vries – nese červeno-bílou historickou livrej, inspirovanou ikonickým vozem TS020, který se účastnil ročníku 1998. Vůz GR010 HYBRID č. 8 – posádky Sébastien Buemi, Brendon Hartley a Ryo Hirakawa – reprezentuje současné odhodlání týmu zvítězit. Jeho matně černá livrej je postavena na logu GR s cílem vystihnout myšlenku „Hrozně neradi prohráváme“ a „prototypovou“ koncepci vytváření stále lepších automobilů zrozených z motorsportu a neustálého vývoje.